E-személyi igazolvány (Eszig)

A Főkonzulátuson csak állandó személyazonosító igazolványt lehet benyújtani. Az állandó személyazonosító igazolvány cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta, vagy gyártmányhiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség. Az Eszig érvényességi idejének lejárta miatti csere legkorábban a lejárati időt megelőző 60 napon belül lehetséges! Elektronikus aláírás (E-sign) igénylésére a külképviseleteken nincs mód, azt az Eszig birtokában utólag sem lehet kérelmezni. Az okmányra minden olyan magyar állampolgár jogosult, aki a hivatalos személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szerepel, kortól és magyarországi lakóhelytől függetlenül.

Figyelem! Az e-SZIG a magyar – ukrán határ átlépésére nem jogosít, NEM helyettesíti az útlevelet!

A személyi igazolvány ügyintézés előzetes, időpontfoglalás alapján történik. A nap 24 órájában foglalhat időpontot az interneten az alábbi honlapon:

https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

(tel.: +38 0312 64 90 07)

Fizetendő díjak:

  • e-SZIG-igénylés: 19 EUR
  • e-SZIG-igénylés magyarországi lakcímre postázva: 25 EUR

Az e-SZIG-igénylés ingyenes az alábbi esetekben:

  • korábbi okmány lejárata miatti csere esetén, amennyiben a lejáratot követően, vagy az azt megelőző 60 napon belül történik a kérvényezés
  • 14. életévét be nem töltött kérelmező okmányának igénylésekor
  • 70. életévét betöltött kérelmező okmányának igénylésekor
  • családi állapot változásából eredő névváltozás miatti csere kérvényezésekor, ha az okot adó esemény (pl. házasságkötés, válás) hazai anyakönyvezése 90 napon belül megtörténik
  • korábbi okmány gyártáshibája, téves adatrögzítés esetén

A postai szolgáltatás díját (+5 EUR) abban az esetben kell - az okmányigénylés díján felül - befizetni, ha a kérelmező az okmány magyarországi lakcímre történő postázását kéri. Amennyiben a kérelmező 14 év alatti, 70. életévét betöltötte, vagy családi állapot változása miatt igényel új okmányt, illetve a kérelmező lejárt okmány cseréjét, s magyarországi címre kéri az okmány postázását, csak a postai szolgáltatás díját kell kifizetni.

További tudnivalók

Az eljárás során kérelmező kap egy PIN-borítékot, amely tartalmazza az e-SZIG-hez kapcsolódó PIN-kódot és PUK-kódot. Az Eszig átvételekor a PIN-kódot meg kell változtatni.

Az elkészült személyi igazolványok átvétele:

Az e-SZIG kiállítása kb. 14-21 napot vesz igénybe, az ügyintézési időt nem lehet lerövidíteni. Az elkészült személyi igazolványokat a külképviseleten a kérelem beadásakor megbeszélt időpontban lehet átvenni.

  • nagykorú magyar állampolgár kizárólag személyesen veheti át a személyi igazolványt
  • kiskorú gyermek esetében csak a szülő (elég az egyik) veheti át a személyi igazolványt
  • az átvételhez érvényes személyi igazolvány vagy útlevél szükséges.

Az elektronikus személyazonosító igazolvány igénylésével kapcsolatos további információk: www.eszemelyi.hu

A főkonzulátuson a kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, meghatalmazott útján való eljárásra nincsen lehetőség! A korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú és a cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú maga is kérelmezheti a személyazonosító igazolvány kiállítását. Cselekvőképtelen kiskorú (14. év alatt)  esetén egyik szülő/törvényes képviselő hozzájárulása szükséges a kérelem beadásához. Cselekvőképtelen kiskorú kérelmező esetén az eljáró törvényes képviselő személyazonosságát igazolni kell. A 6 év alatti gyermekek megjelenése ajánlott de nem kötelező, esetükben 1 db a gyermek arcképét ábrázoló 30 napnál nem régebbi igazolványképre (3,5 cm x 4,5 cm) van szükség.

A személyes jelenlét alól kivétel:

  • újszülött (0-4 hét);
  • akinek az egészségügyi állapota nem teszi lehetővé. Ebben az esetben orvosi igazolás szükséges.

A kérelemhez alapvetően szükséges iratok a következők: személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolvány vagy útlevél, magyar lakcímkártya, valamint honosítási okirat, illetve – ha rendelkezésre áll – a magyar anyakönyvi kivonato(ka)t.

Az elektronikus személyazonosító igazolvány érvényességi ideje: 18 év alattiak esetében 3 év, azonban 12 év alatti kérelmező esetében figyelembe kell venni, hogy az okmány 3 évig, de legfeljebb a kérelmező 12. életévének betöltéséig érvényes. A kérelem benyújtásakor a 12. életévét betöltött gyermek aláírásának felvételezése szükséges, a 12. életévét be nem töltött gyermek aláírásának rögzítésére nem kerül sor. Az okmány érvényessége 18. életévüket betöltött kérelmezők esetében 6 év, a 70. életévet betöltött ügyfelek 10 éves érvényességi idejű személyazonosító igazolvány kiállítását is kérhetik.

Az elkészült személyi igazolvány átlagosan 14-21 nap alatt érkezik meg Magyarország Ungvári Főkonzulátusára.

Az új típusú személyazonosító igazolvány elektronikus tároló eleme - „chip” - tartalmazza az okmányon szereplő valamennyi személyes adatot és okmányadatot, beleértve a jogosult fényképét, aláírását, valamint az ujjlenyomatát is. Ha a magyar állampolgár társadalombiztosítási azonosító jellel, valamint adóazonosító jellel is rendelkezik, akkor a chip-ben ez is rögzítésre kerül.

Az elektronikus személyazonosító igazolványról további részletes tájékoztatás található a https://eszemelyi.hu/ web oldalon, valamint tájékoztatás kérhető a hivatalos kormányzati ügyfélvonalon, Magyarországon a 1818, külföldről pedig a +361 550-1858 telefonszámon, vagy e-mailben: 1818@1818.hu.