Személyi igazolvány - Magyarország Főkonzulátusa Ungvár

Személyi igazolvány

Személyi igazolvány (eSzig)

A Főkonzulátuson csak állandó személyazonosító igazolvány iránti kérelmet lehet benyújtani. Az állandó személyazonosító igazolvány cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta vagy gyártmányhiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség.

Az eSzig érvényességi idejének lejárta miatti csere legkorábban a lejárati időt megelőző 60 napon belül lehetséges.

Az okmányra minden olyan magyar állampolgár jogosult, aki a hivatalos személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szerepel, kortól és magyarországi lakóhelytől függetlenül.

Figyelem! Az eSzig a magyar – ukrán határ átlépésére nem jogosít, NEM helyettesíti az útlevelet!

Fizetendő díjak:

  • eSzig igénylés: 20 EUR;
  • eSzig igénylés magyarországi lakcímre postázva: 25 EUR.

Az eSzig igénylés ingyenes az alábbi esetekben:

  • korábbi okmány lejárata miatti csere esetén, amennyiben a lejáratot követően, vagy az azt megelőző 60 napon belül történik a kérvényezés;
  • 14. életévét be nem töltött kérelmező okmányának igénylésekor;
  • 70. életévét betöltött kérelmező okmányának igénylésekor;
  • családi állapot változásából eredő névváltozás miatti csere kérvényezésekor, ha az okot adó esemény (pl. házasságkötés, válás) hazai anyakönyvezése 90 napon belül megtörténik;
  • korábbi okmány gyártáshibája, téves adatrögzítés esetén.


A postai szolgáltatás díját (+5 EUR) abban az esetben kell - az okmányigénylés díján felül - befizetni, ha a kérelmező az okmány magyarországi lakcímre történő postázását kéri. Amennyiben a kérelmező 14 év alatti, a 70. életévét betöltötte, vagy családi állapot változása miatt igényel új okmányt, illetve a kérelmező lejárt okmány cseréjét, s magyarországi címre kéri az okmány postázását, csak a postai szolgáltatás díját kell kifizetni.

A főkonzulátuson a kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, meghatalmazott útján való eljárásra nincsen lehetőség!

A korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú és a cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú maga is kérelmezheti a személyazonosító igazolvány kiállítását. Cselekvőképtelen kiskorú (14 év alatt) esetén egyik szülő/törvényes képviselő hozzájárulása szükséges a kérelem beadásához. Cselekvőképtelen kiskorú kérelmező esetén az eljáró törvényes képviselő személyazonosságát igazolni kell.

A 6 év alatti gyermekek megjelenése ajánlott, de nem kötelező, esetükben 1 db, a gyermek arcképét ábrázoló 30 napnál nem régebbi igazolványképre (3,5 cm x 4,5 cm) van szükség.

A kérelemhez alapvetően szükséges iratok a következők: személyazonosság megállapítására alkalmas, érvényes magyar vagy ukrán, vagy egyéb személyazonosító igazolvány vagy útlevél, magyar lakcímkártya, valamint honosítási okirat, illetve – ha rendelkezésre áll – a magyar anyakönyvi kivonato(ka)t.

Az elektronikus személyazonosító igazolvány érvényességi ideje: 18 év alattiak esetében 3 év, azonban 12 év alatti kérelmező esetében figyelembe kell venni, hogy az okmány 3 évig, de legfeljebb a kérelmező 12. életévének betöltéséig érvényes. A kérelem benyújtásakor a 12. életévét betöltött gyermek aláírásának felvételezése szükséges, a 12. életévét be nem töltött gyermek aláírásának rögzítésére nem kerül sor. Az okmány érvényessége 18. életévüket betöltött kérelmezők esetében 6 év, a 70. életévet betöltött ügyfelek 10 éves érvényességi idejű személyazonosító igazolvány kiállítását is kérhetik.

Az eljárás során kérelmező kap egy PIN-borítékot, amely tartalmazza az eSzig-hez kapcsolódó PIN-kódot és PUK-kódot. Az eSzig átvételekor a PIN-kódot meg kell változtatni.

Az eSzig kiállítása kb. 14-21 napot vesz igénybe, az ügyintézési idő lerövidítése nem lehetséges. Az elkészült személyi igazolványokat a külképviseleten a kérelem beadásakor megbeszélt időpontban lehet átvenni a következők szerint:

  • nagykorú magyar állampolgár személyesen vagy meghatalmazott útján veheti át a személyi igazolványt;
  • 14 év alatti gyermek esetében csak a szülő (elég az egyik) veheti át a személyi igazolványt,
  • 14 éves kor felett a kérelmező gyermek is átveheti a személyi igazolványt;
  • az átvételhez érvényes magyar vagy ukrán személyi okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) szükséges.
  • meghatalmazott személy esetében a kitöltött és aláírt meghatalmazás is szükséges.

Az eSzig elektronikus tároló eleme – „chip” – tartalmazza az okmányon szereplő valamennyi személyes adatot és okmányadatot, beleértve a jogosult fényképét, aláírását, valamint az ujjlenyomatát is. Ha a magyar állampolgár társadalombiztosítási azonosító jellel, valamint adóazonosító jellel is rendelkezik, akkor a chip-ben ez is rögzítésre kerül.

Elektronikus aláírás (E-sign) igénylésére a külképviseleteken nincs mód, azt az eSzig birtokában utólag sem lehet kérelmezni.

Az elektronikus személyazonosító igazolványról további részletes tájékoztatás kérhető a hivatalos kormányzati ügyfélvonalon, Magyarországon a 1818, külföldről pedig a +361 550-1858 telefonszámon, vagy e-mailben: 1818@1818.hu.